یکی از زمانبرترین کارهایی که هر شخصی باهاش سروکار داره، نظافت خونست. اگر کدبانوی یک خانه و یا کارمندی باشید که مستقل زندگی می کنید، بالاخره پیش میاد روزی که به هر دلیلی ترجیح میدید که از یک نظافتچی برای نظافت منزل فوری کمک بگیرید.

پیدا کردن یک کارگر نظافت منزل، که همه جوره به دل بشینه اصلا کار آسونی نیست. به همین خاطر خیلیا همین اول کار از گرفتن کارگر برای تمیزکاری خونه پشیمون میشن. خیلیای دیگه هم هستن که شانس باهاشون یار هست و یه نظافتچی دلخواه پیدا میکنن و دودستی بهش میچسبن.

اگه توی شرایط اضطراری باشیم و هرطور شده به کمک یک کارگر نظافت خونه نیاز داشته باشیم، چکار کنیم؟

قبل از اینکه جواب سوال بالا رو بدیم، بیاید اول ببینیم یک کارگر منزل چه ویژگی هایی باید داشته باشه تا مورد پسند بیشتر مشتری ها باشه و کلا چه کارهایی رو میتونیم از یک نظافتچی انتظار داشته باشیم؟

 

خدماتی که یک کارگر نظافت منزل انجام میدهد؟

بطور کلی کارهایی که برای تمیز کردن خانه می توانید از یک کارگر منزل انتظار داشته باید به شرح زیر است. البته دقت کنید که اگر شرایط خاصی پیرامون انجام کار هست بهتر است قبل از استخدام شخص و در زمان هماهنگی با آن، توضیح داده شود تا شخص نظافتچی هم دقیقا بداند برای انجام چه کارهایی رهسپار خانه شما می شود:

نظافت فضاهای مشترک ساختمان

نظافت داخل منزل، مثل آشپزخانه سرویس های بهداشتی، دیوارها و شیشه پنجره ها

انجام کارهای مرتبط با مرتب کردن خانه مثل اتو کردن لباس ها و مرتب کردن کمد و کابینت های آشپزخانه

نظافت پارکینگ و حیاط آپارتمان

خانه تکانی و نظافت کامل فصل بهار

 

یک کارگر منزل خوب و حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

به راحتی نمی توان هر غریبه ای را به فضای امن خانه را داد. دغدغه بسیاری از خانواده ها استخدام یک نیروی نظافتی معتمد برای تمیزکاری های داخل منزل است. با توجه به شاغل بودن زوجین، لازم است تا یک نظافتچی به صورت منظم برای نظافت هفتگی و ماهانه به منزل مراجعه کند. هدف اینست که یک نیروی کمکی برای کمک در نظافت منزل به محل مراجعه کند.

وظیفه کارگر منزل اینست که طبق خواسته شما خانه را تمیز کند. پس مهمترین ویژگی اینست که به درخواست شما و سلیقه شما توجه کند.

قبل از هر چیزی، یک نظافتچی، باید امین و معتمد باشد. چرا که نظافتچی به منزل می رود و به تمام قسمت های خانه دسترسی خواهد داشت پس باید کاملا قابل اعتماد باشد.

نظافتچی منزل ماهر نحوه استفاده از هر گونه وسایل نظافتی و مواد شوینده را می داند به گونه ای که کار نظافت را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند. پس این مورد از ویژگی اصلی کار نظافت منزل است.

یک نظافتچی منزل، علاوه بر ویژگی های گفته شده، باید خوش برخورد و خوش اخلاق باشد و اخلاق حرفه ای این کار را رعایت کند تا همواره رضایت مشتری را جلب نماید. خوش اخلاقی و داشتن چهره‌ای بشاش برای جلب رضایت مشتری بسیار لازم است.

شرکت های نظافتی موظف هستند که نظافتچیان آقا و خانم خود را آموزش دهند. این آموزش‌ها باید شامل نحوه نظافت بخش‌های مختلف و همچنین استفاده از ابزار و وسایل نظافتی و کارکرد شوینده‌ها باشد. همچنین شرکت‌ها باید از سلامت روانی و جسمی نیروی نظافتی مطمئن باشند. بعلاوه نحوه برخورد با مشتری و صاحب کار را به نیروی خود بیاموزند. شرکت های خدماتی گوناگونی وجود دارند که از نظافتچیان ماهر برای کار نظافت منزل استفاده می‌کنند، البته که همگی این شرکتهای خدماتی ادعا می کنند بهترین نیروهای خدمات نظافت را در اختیار دارند. پیدا کردن بهترین آن ها نیازمند ابزاری است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 

چطور یک نظافتچی خوب در شهرمان پیدا کنیم؟

استخدام کارگر خانم برای نظافت منزل ، آن طور که فکر می‌کنید کار ساده‌ای نیست و شما باید قبل از به کار گیری این افراد، در مورد ویژگی‌های فردی (جسمی و روانی)، با خبر باشید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید که تمامی کارهای منزل را به دقت و درست انجام دهد تا هزینه‌ای که به وی می‌پردازید به هدر نرود. اما یکی از روش های مطمئن انتخاب نظافتچی منزل برای نظافت منزل، استفاده از بازارهای آنلاین خدمات است. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند.

ویژگی های مختلفی باعث ایجاد تمایز و رقابت بین این پلتفرم ها می شود. از جمله این ویژگی ها می توان به این موارد اشاره کرد: پشتیبانی به موقع و همه جانبه درخواست مشتریان، ارائه خدمات خاص به صورت شبانه روزی، حضور گسترده متخصصین هر خدمت در شهرهای مختلف، ایجاد رقابت بین متخصصین برای ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن و از همه مهمتر امکان مقایسه بین ارائه هندگان خدمات علی الخصوص شرکتهای خدمات نظافتی که در اکثر شهرها حضور دارند.

همانطور که گفتیم، ویژگی های بازار آنلاین خدمات، باعث می شود تا یک رقابت بین متخصصین برای جلب رضایت مشتری وجود داشته باشد. بنابراین در هر خدمتی، مانند نظافت منزل، متخصص سعی می کند تا کار مطلوب مشتری را در کمترین زمان با بالاترین کیفیت و با حداقل هزینه ها انجام دهد؛ چراکه نظرات هر مشتری در صفحه شخصی آن متخصص، راهنمای انتخاب سایر مشتریان در آینده خواهد بود. علاوه بر این وجود هر گونه مشکل و بدقولی در انجام خدمت توسط بخش پشتیبانی دنبال میشود و اگر تشخیص داده شود که متخصصی تعهد کاری و یا تبحر لازم را ندارد، سفارش کار برای آن ارسال نخواهد شد.

فکر میکنم با این نکاتی که گفته شد، واضح است که بهترین جا برای پیدا کردن یک نظافتچی خانم یا آقا که هم کار را با کیفیت انجام دهد و هم خوش قول باشد، همین پلتفرم های خدمات آنلاین است.

 

قیمت خدمات نظافتی چطور تعیین می شود؟

1-       مدت زمان کار نظافتچی از دیگر عوامل موثر بر هزینه نظافت منزل است

مقدار ساعتی که نظافتچی قرار است برای شما کار کند، یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت نظافت منزل است. این نکته مهم است که شما هر چند مدت یک بار خانه خود را نظافت می کنید. اگر می خواهید به صورت منظم و در فواصل زمانی مشخص (برای مثال ماهیانه و یا هفتگی) منزل خود را نظافت کنید، در این صورت مدت زمان نظافت منزل شما در هر بار کوتاه تر خواهد بود و به همین علت هزینه ی کمتری برای هر بار نظافت صرف خواهید کرد. به طور معمول حداقل ساعت کاری نیروهای نظافتچی چهار ساعت است و شما می توانید با توجه به حجم کار موردنیاز خود و با توجه به لیست قیمت نظافت منزل، دستمزد نظافتچی را محاسبه کنید. از جمله سفارش‌های شرکت‌های خدماتی خانه تکانی شب عید است که ساعات زیادی را از نیروی خدماتی به خود اختصاص می‌دهد.

 

2-      داشتن وسایل نظافت منزل بر هزینه نظافت منزل تاثیر دارد

از آنجا که به همراه داشتن تمامی وسایل برای نظافت منزل و ساختمان مشکل است، به همین خاطر معمولا نیروهای نظافتچی هیچ وسیله ای جهت انجار امور نظافتی را همراه خود نمی آورند. بنابراین لازم است تمامی وسایل نظافت موردنیاز جهت تمیز کردن خانه را از قبل تهیه کنید و در اختیار نظافتچی قرار دهید. اگر امکان تهیه ی لوازم را از قبل ندارید می توانید با هماهنگی شرکت از نظافتچی درخواست کنید وسایل شوینده ی مورد نیاز خود را به همراه فاکتور تهیه کند. البته در صورتی که خودتان وسایل لازم مانند جارو، دستمال و مواد شوینده را خریداری می کنید، بهتر است از قبل از نیروی نظافتچی بپرسید که چه وسایلی را لازم دارد. در نتیجه مبلغ وسایل نظافت منزل نیز بر هزینه نظافت منزل می افزاید.

 

3-     تعرفه نظافت منزل با توجه به انتخاب نظافتچی خانم یا آقا

اگر به دنبال یک نیروی نظافتچی برای انجام کارهای دقیق و ظریف مانند گردگیری لوازم منزل، تمیز کردن هود آشپزخانه، اتو کردن لباس ها و تمیز کردن لکه های روی مبل هستید، انتخاب نیروی خانم برای شما گزینه ی مناسب تری است. اما اگر اغلب کارهای کلی برای انجام دادن دارید، مانند تمیز کردن آشپزخانه، نظافت راهروها و پارکینگ و یا تمیز کردن فرش در خانه، یک نظافتچی آقا می تواند برای کارهای شما مناسب تر باشد. به طور کلی طبق تعرفه هزینه نظافت منزل در سال 1400 میزان قیمت نظافت منزل توسط نیروی خانم، کمی بیشتر از نیروی آقا است.

سه شنبه 1 تیر 1400
بؤلوملر :