starbox

مبل محمل را چگونه تمیز کنیم؟

0 گؤروش
یازار:‌



شستن مبل باید با دقت و توجه خاصی انجام شود که به مرور زمان دچار مشکل نشود و شکل ظاهری خودش را زود از دست ندهد، زیرا بر اثر استفاده از مواد نامناسب و روش های اشتباه ممکن است که پرزهای روی پارچه ها به مرور زمان از بین برود. در این میان، شستشوی مبل مخمل نسبت به سایر مبل های دیگر سخت تر است و آن هم به دلیل نوع پارچه و حساسیت آن است زیرا که پرزهای پارچه آن می‌تواند در اثر فشار کنده یا له شوند و در نتیجه ظاهر درخشان و جذاب مبل از بین رود، به همین منظور لازم است که قبل از شستشوی مبل مخمل با انواع روش های های شستشوی آن و نکات لازم در مورد شستشوی مبل مخمل آشنا شوید.

روش های شستشوی مبل مخمل

روش های مختلفی برای شستشو مبل مخمل وجود دارد که در ادامه به شرح انواع روش شستن مبل های مخمل  می پردازیم و نکته مهم این است که هنگام استفاده از هر کدام از روش ها، اول هر کدام را روی قسمت کوچکی از مبل تست کنید و در صورتی که مشکلی برای مبلمان شما پیش نیامد، آن را روی تمام مبلمانتان تست کنید.

شستشوی مبل با جوش شیرین و ابلیمو:

زمانی که بر اثر ریختن چای، قهوه و ... روی مبل شما لکه ای بوجود می آید باید سریع اقدام به تمیز کردن آن کنید و اجازه ندهید که لکه کهنه شود. در این روش شما با مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف فنجان ابلیمو ترکیبی برای تمیز کردن لکه می سازید. سپس به کمک یک پارچه بدون پرز، به آرامی و بدون فشار، ترکیب مورد نظر را روی لکه ها بزنید و بعد از گذشت زمانی کوتاه ان را با یک پارچه دیگر تمیز کنید. بعد ا گذشت چند ساعت مبلمان شما خشک شده و پرزها به حالت اول بر می گردند.

شستشوی مبل مخمل با آب و صابون

در این روش نیز یک ترکیب از آب و صابون درست کرده و به کمک یک پارچه و به آرامی به صورتی که فشار به پارچه مبلمان نیاید و پرزهای پارچه مخمل آسیب نبیند روی لکه ها کشیده و با یک پارچه تمیز دیگر سطح مبلمان مخمل خود را پاک کنید.

شستشوب مبل مخمل با شامپو فرش

گزینه بعدی برای شستشوی مبل مخمل استفاده از شامپو فرش و مواد شوینده قوی تر است به خصوص برای زمانی که مبلمان شما با روش های قبل همچنان کثیف است و لکه های ان از بین نرفته است. برای این کار بهتر است که اول روی یک قسمت از مبل که در معرض دید نسیت مقداری از شامپو فرش را امتحان کنید تا مطمئن شوید که پارچه با این نوع شامپو واکنش خاصی نشان ندهد. سپس با شامپو فرش تمام قسمت های مختلف مبل را بشوید.

نکاتی که باید هنگام شستشوی مبل مخمل توجه کرد:

·        قبل از هر چیز برچسبی که روی مبل خورده را بررسی کنید و ببینید چه روشی برای مبلمان مخمل شما پیشنهاد داده است.

·        قبل از شستن مبلمان، سطح ان را با جاروبرقی کاملا تمیز کنید که خاک و سایر گرد و خاک موجود تمیز شود. توجه کنید که بهتر است که سطح مبلمان را هفته ای یک بار تمیز کنید و گرد و خاک آن را بگیرید به خصوص مبلمان مخمل، زیرا این گرد و غبار به مرور زمان باعث کثیفی و تیرگی مبل شما می شود.

·        وقتی شستن مبل مخمل تمام شد، سعی کنید آن را خشک کنید. می توانید مبلمان را در محلی قرار دهید که گردش هوا زیاد باشد و مبل زود خشک شود و یا به کمک سشورار سطح آن را خشک کنید؛ توجه کنید که در زمانی که مبل خیس است و نم داردف به هیچ عنوان روی آن ننشینید.

برای تمیز کردن مبلمان مخمل، اگر با روش های بالا به نتیجه مطلوب نرسیدین، بهتر است که از خدمات مبل شویی در منزل استفاده کنید. متخصصین با حضور در محل و با کمک دستگاه  و همچنین محلول های شستشوی مناسب با مبلمان، بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند.

آردینی اوخو
یکشنبه 23 خرداد 1400
بؤلوملر :

آشنایی با انواع طرح های و رنگ ها برای نقاشی ساختمان

0 گؤروش
یازار:‌



از جمله کارهایی که شما برای بازسازی و نوسازی ساختمان می توانید انجام دهید، رنگ آمیزی ساختمان است که به شما کمک کند تا با کمترین هزینه، بیشترین و سریع ترین تغییرات را در دکوراسیون و فضای خانه و محل کار خود بوجود آورید. اما قبل از انتخاب این روش و شروع به کار، بهتر است با انواع رنگ ها و طرح های متنوعی که هر سال بیشتر می شود آشنا باشید و نوع رنگ مناسب با فضای خود را انتخاب کرده باشید. در ادامه با انواع طرح های جدید رنگ آمیزی، رنگ ها و تکنیک های متفاوتی که برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد آشنا می‌شویم.

در ابتدای کار باید نوع روش نقاشی و رنگ مورد علاقه خود که مناسب فضای مورد نظر است را مشخص کنید، زیرا بر حسب نوع رنک کاری و روش های اجرای آن قیمت نقاشی ساختمان تغییر می کند.

انواع رنگ و تکنیک های رنگ امیزی ساختمان

رنگ اکریلیک:

یکی از انواع رنگها برای رنگ امیزی ساختمان، رنگ اکریلیک است. از اکلیل در رنگ آمیزی ساختمان به خصوص در قسمت های پذیرایی سبب زیبایی و درخشش بیشتر دیوارها و دکوراسیون داخلی ساختمان می شود، این روش از رنگ آمیزی به سرعت مورد توجه مشتریان استفاده از خدمات نقاشی ساختمان قرار گرفت. رنگ روغن در انواع مات و براق، رنگ پلاستیک، رنگ پارچه ای، پتینه کاری، پاششی و سایه روشن از دیگر روش های نقاشی ساختمان است، که متقاضیان استفاده از خدمات نقاشی ساختمان با توجه به سلیقه و بودجه خود نمونه ای از آن ها را انتخاب می کنند.

رنگ پلاستیک:

رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست و معمولاً در جایی که نیاز به تمیزکاری نداره استفاده میشه؛ مثل سقف و داخل کمدها. این رنگ از قدیمی‎ترین رنگهای ساختمانی است. رنگ آمیزی با این رنگ، ساده است و خودتون هم می‎تونین این کار رو انجام بدین. فقط اگه دست به کار شدین، حواستون باشه که رنگ، غلیظ و یا رقیق از آب درنیاد. اگه رنگ شما رقیق باشد باید چند بار رنگ بزنید، اگرم غلیظ بشه روی سطح پخش نمی شود

رنگ روغنی:

رنگ روغنی قابل شستشو است؛ اما بدلیل بوی بسیار بد و مضر، دیگه تقریباً برای دیوارهای داخلی استفاده نمیشه. امروزه کاربرد رنگ روغنی بیشتر برای سطوح فلزی، چوبی و نیز خارج ساختمان می‎باشد. به سه دسته مات، براق و نیمه مات تقسیم می‌شه که هرکدوم کاربردهای خاص خودشون رو دارن. رنگ روغنی مات ایراد دیوارتون رو کمتر نشون میده. بجاش رنگ براق پوشش دهی بالاتری داره، بعلاوه اینکه راحت تر هم تمیز میشه. 

رنگ مولتی کالر:

رنگ مولتی کالر یک رنگ جدید است. این رنگ از یک رنگ پس زمینه، بعلاوه یکسری رشته های رنگی تشکیل میشه. تصویر فوق، این رنگ رو فقط در یک مرحله روی دیوار اسپری می‎کنن، تازه بعد از چند ساعت خشک میشه. این رنگ مزایای زیادی دارد و انتخاب ان به شما تنوع و طرح های متفاوتی می دهد.

رنگ بلکا:

بلکا نوعی پوشش دیواری سلولوزیه که برخی از افراد به اشتباه به اون رنگ بلکا هم میگن. اما باید بدونین که بلکا در واقع نوعی پوشش دیواری خاصه که دارای الیاف سلولوزی بوده و با رنگ تفاوت های زیادی داره. از مزایای پوشش بلکا می توان به پوشاندن عیوب و ترک ها، عدم نیاز به زیر ساخت، اجرای سریع و هزینه اجرای پایین اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت رنگ آمیزی ساختمان چیست؟

عوامل زیادی بر هزینه رنگ آمیزی ساختمان موثر است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

·        نوع رنگ

·        روش رنگ کاری مورد نظر

·        جنس و نوع متریال مصرفی

·        هزینه زیرسازی دیوارها در صورت نیاز

·        متراژ و ابعاد دیوارها و فضا

·        اجرت نقاش ساختمان

·        تعداد افرادی که کار رنگ آمیزی ساختمان را انجام می دهند.

·        هزینه رنگ کاری در و پنجره

برای رنگ آمیزی ساختمان، اگر تجربه ای ندارید، بهتر است که از یک متخصص ماهر و نقاش کاربلد کمک بگیرید، زیرا که تمیز و اصولی اجرا شدن رنگ دیوارها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضای مورد نظر دارد.


آردینی اوخو
چهارشنبه 19 خرداد 1400
بؤلوملر :

آشنایی با انواع شیرآلات و مراحل نصب آنها

0 گؤروش
یازار:‌




نصب شیرآلات ساختمانی یکی از کارهایی است که در آخرین بخش از لوله کشی ساختمان قرار می گیرد و شاید در نظر بعضی افراد بسیار کار ساده‌ای باشد اما اینطور نیست، نصب شیرآلات با توجه به نوع شیرآلات خریداری شده، محل نصب آن و مدرن بودن یا قدیمی بودن آن متفاوت است. در ادامه به نحوه نصب شیرآلات در دو نوعی که گفته شد، قیمت تعمیر شیرآلات و همچنین قیمت نصب شیرآلات  جدید می‌پردازیم.

 انواع شیرآلات و نصب آنها

 به طور کلی شیرآلات به دو دسته تقسیم می‌شوند که در زیر به شرح آنها می‌پردازیم.

·        شیرآلات دیواری: شیرآلاتی که به دیوار وصل می‌شوند مثل شیرآلات توالت و حمام .

·         شیرآلاتی است که روی سینک ظرفشویی یا روشویی نصب می‌شوند

  که نصب این دو نوع شیر بایکدیگر متفاوت است در زیر نحوه نصب شیرآلات دیواری و شیرآلات روسینکی بیان شده است.

 نحوه نصب شیرآلات دیواری:


 برای نصب شیرآلات دیواری برای هر شیرآب سرد و آب گرم  دو لنگی وجود دارد (لنگی یک قطعه فلزی زاویه دار است) ابتدا به کمک تفلون یک سر این دو لنگی را تفلون می پیچید و بعد لنگی‌ها را بر روی سوراخ‌های دیوار قرار دهید و محکم کنید. سپس پولک‌های شیر را به کمک دست روی لنگی های ببندید و واشر مورد نظر را کف شیر ببندید و در نهایت شیر را به وسیله آچار فرانسه روی لنگی‌ها نصب کنید، در این جا مراحل نصب شیرآلات تمام می‌شود و کافی است که بوسیله شیرها عمل قطع و وصل شدن آب را تست کنید و از درست نصب شدن آن اطمینان حاصل کنید.

در آخر باید بدانید که نصب تمامی شیرآلات دیواری به همین صورت است و اگر متعلقاتی دارد مثل نصب شیرآلات توالت، فقط کافی است که شلنگ را به شیر نصب کنید و نگهدارنده آن را در فاصله‌ای مناسب از آن قرار دهید.


نحوه نصب شیرآلات رو سینکی:

 نصب شیرآلات بر روی سینک یا روشویی بسیار راحت تر از نصب شیرآلات دیواری است؛ در نصب این نوع از شیرآلات فقط نیاز به واشر آب بندی و مهره محکم کننده است که هنگام خرید شیرآلات درون بسته بندی است.

قیمت تعمیر شیرآلات به چه صورت است :

گاهی اوقات هست که شیرآلات شما تنها نیاز به تعمیر دارد و تعمیر آن از نظر هزینه به صرفه تر است مثلا زمانهایی که شیر شما نشتی دارد یا سر و صداهای اضافی می دهد، تمام این موارد با یک تعمیر ساده حل می‌شود. اگر شما هنگام بررسی تنها نیاز به تعمیر شیرآلات داشته باشید، برای دانستن هزینه تعمیرات لازم است بدانید که  قیمت تعمیر شیرآلات می‌تواند متفاوت شود، گاهی اوقات نیاز به تعمیر خاصی نیست و به راحتی و بدون هزینه خاصی شیر مورد نظر درست می‌شود، اما گاهی اوقات است که هنگام بررسی متوجه می‌شوید که نیاز به خرید و یا تعویض قطعه‌ای خاص است که این هزینه به هزینه اجرت تعمیرکار اضافه می‌شود. پس برای دانستن قیمت تعمیر شیرآلات باید از قبل علت و مشکل شیرآلات را بدانید و بعد کار را به متخصص بسپارید.

عوامل موثر بر قیمت نصب شیرآلات:                                             

 قیمت نصب شیرآلات به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان هزینه دقیقی برای آن مشخص کرد.

·        قیمت شیرآلات مصرفی

·        نوع شیرآلات: نصب شیرآلات مدرن نسبت به شیرآلات ساده زمان و کار بیشتری دارد که این موارد در قیمت نصب شیرآلات موثر است.

·        تعداد شیر آلاتی که قرار است توسط نصاب نصب شود.

·        محل نصب شیرآلات: یکی از عوامل مهم مکانی است که قرار است شیرآلات نصب شود.

·        اجرت نصاب یا تعمیرکار

علاوه بر موارد بالا و اجرت نصاب، محل خانه شما و طولانی بودن مسیر رفت و آمد هم در قیمت نصب شیرآلات تاثیر دارد.  

به طور کلی برای دسترسی به بهترین نصاب و تعمیر کار و همچنین دانستن قیمت نصب و تعمیر شیرآلات می توانید از سرویس های خدمات آنلاین مانند "خدمت از ما" کمک بگیرید و با ثبت درخواست خود در سایت به چندین متخصص متصل شده و با بررسی پروفایل و نظرات کربران قبلی، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آردینی اوخو
سه شنبه 18 خرداد 1400
بؤلوملر :

مراحل نصب پرده (برای پرده های ساده و زبرا)

0 گؤروش
یازار:‌

یکی از مراحلی که باید پس از خرید پرده انجام شود، نصب پرده است که شاید ساده به نظر برسد اما گاه دشوار و زمان بر می باشد. برخی افراد ترجیح می دهند که با پرداخت هزینه از فرد دیگری برای کمک به نصب پرده درخواست کنند. نصب انواع پرده های پارچه ای، کرکره فلزی، نصب کرکره چوبی و نصب کرکره زبرا، هر کدام به شیوه ای متفاوت انجام می شود.

پرده ها یکی از مهم ترین المان ها در دکوراسیون داخلی هستند و موجب زیبایی نمای داخلی می شوند. انواع  مدل های پرده در طرح و متریال مختلف، حتی مشکل پسندترین سلیقه ها را نیز راضی می کند. پرده ها روح تازه ای به خانه می دهند و حس زندگی را در فضای داخلی جاری می کنند. نصب پرده کاری است که به نظر ساده می آید ولی گاهی بسیار دشوار و زمان بر می شود. پرده ها برای پوشاندن پنجره های قدیمی و زیبایی محیط استفاده می شوند و باید به درستی نصب شوند. نصب کرکره فلزی، نصب کرکره چوبی، نصب کرکره زبرا و انواع پرده های پارچه ای هر کدام به شیوه ای متفاوت انجام می شود.

 

آموزش نصب پرده ساده

اندازه گیری طول میل پرده(چوب پرده):

با استفاده از یک متر، عرض میله پرده را از کناره های پنجره به طور دقیق اندازه گیری کرده و علامت بزنید. فاصله میله پرده از قاب پنجره در دو طرف باید برابر باشد.

 

نصب پایه های میل پرده :

با توجه به نوع پرده و کاربری آن می توان به دو طریق میل پرده را نصب کرد.

·         نصب میل پرده روی دیوار

·         نصب میل پرده روی سقف

پس از مشخص کردن محل قرارگیری میل پرده، جای پایه ها و پیچ های براکت ها را با استفاده از یک مداد یا خودکار علامت بزنید، برای نصب میل پرده باید مکان های علامت گذاری شده را با مته سوراخ کرده و رول پلاک را در آنها قرار دهید و محکم کنید. سپس دو طرف سوراخ براکت ها حال دو طرف سوراخ براکت ها را به دیوار بچسبانید و پیچ را از داخل پایه رد کرده و درون رول پلاک قرار دهید.

نصب میل پرده:

پس از نصب پایه ها، باید میل پرده را نصب کرد. توجه داشته باشید که میل پرده نباید از درب یا پنجره فاصله زیادی داشته باشد و از هر دو طرف باید تراز شود.

 

نصب پرده :

در این مرحله پرده با قرقره ها را باید به میل پرده متصل کنید. پرده با استفاده از یک قرقره و نخ درون ریل جابه جا می شود. اگر پرده از دو ردیف تشکیل شده است بهتر است در ابتدا پرده پشت را نصب کنیدو بعد از آویزان کردن آن، درپوش ریل ها را در دو طرف قرار دهید تا از خارج شدن پرده از ریل جلوگیری کنید. با توجه به اینکه پرده باز یا بسته خواهد شد، یک یا دو طرف ریسمان ها را به درپوش گره زده و محکم کنید.

 https://khedmatazma.com/subservice/curtain-installation

آموزش نصب پرده زبرا

شما به دو صورت دیواری و سقفی می‌توانید پرده زبرا را به دیوار یا سقف متصل کنید. این آموزش نصب برای محصولات پرده زبرا، پرده شید و پرده دبل می‌باشد.

 

طریقه نصب پردهای زبرا سقفی

برای نصب پرده زبرا به سقف شما نیاز به پایه سقفی دارید که بصورت پیش فرض داخل بسته بندی پرده موجود می باشد. در ابتدا به منظور نصبی صاف و دقیق، با استفاده از متر و مداد محل نصب بست را علامت گذاری کنید، سپس کافیست پایه‌ی پرده را بوسیله‌ی پیچ و رولپلاک به سقف نصب کند و قاب پرده زبرا را به پایه‌ی نصب شده وصل کنید.

 

طریقه نصب پردهای زبرا دیواری

برای نصب پرده زبرا به صورت دیواری داخل بسته بندی پرده علاوه بر پایه ی سقفی پایه ی دیواری نیز موجود می باشد. پایه ی سقفی به پایه ی دیواری که بصورت L میباشد متصل میشود، در ابتدا با استفاده از مداد و متر، محل نصب بست را علامت گذاری کنید، سپس آن را بوسیله ی پیچ و رولپلاک به دیوار نصب کنید. در نهایت قاب پرده را به پایه‌ی نصب شده متصل کنید.

چنانچه عرض پرده‌ی شما بیش از 3 متر می‌باشد، بهتر است که از سه بست استفاده کنید

برای شستسشوی پرده زبرا کافی است که پرده را از بست خارج کرده و پرده را با آب و کف بشویید.

 

آموزش نصب پرده پانچ

به جهت سادگی در نصب پرده پانچ این نوع پرده طرفداران بسیاری پیدا کرده تا جایی که به آن پرده آماده نیز گفته می شود . این پنل های پانچ شده به شما این امکان را می دهند که بسته به میزان روشنایی دلخواه نور را کنترل کنید و همچنین حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

·         ابتدا برای شروع مکانی را که می خواهید پرده نصب کنید به وسیله متر فلزی علامت گذاری کنید . این علامت باید حداقل 10 سانتی متر بالاتر از پنجره باشد . اگر میخواهید پرده شما بلندتر به نظر برسد می توانید این اندازه را بیشتر بگیرید و یا حتی پرده خود را از سقف آویزان کنید.

·         برای ایجاد یک خط دقیق از نردبان و متر فلزی استفاده کنید

·         قبل از علامت گذاری و خط کشی حتما از دوست و یا همراه خود بخواهید در رابطه با صاف بودن خطوط شما را راهنمایی کند.

·         این کار را برای هر دو طرف پنجره انجام دهید ( برای پنجره هایی بیشتر از 2 متر عرض یک علامت هم در مرکز پنجره قرار دهید )

·         هنگامی که می خواهید پایه ها را به دیوار پیچ کنید حتما از محکم بودن اتصال خود اطمینان حاصل کنید زیرا اگر این پایه محکم به دیوار پیچ نشود ممکن است هنگام نصب پرده پانچ، پرده با فشاری از جای خود کنده شود و خطرات احتمالی بخصوص برای کودکان بوجود بیاورد.

·         بعد از رد کردن میل پرده از سوراخ های پرده پانچ، قپه هایی که سر میل پرده قرار داده می شود به ابتدا و انتهای میله نصب کنید و در نهایت از چهارپایه بالا رفته و با دقت میله را داخل پایه ها قرار دهید.

آردینی اوخو
سه شنبه 18 خرداد 1400
بؤلوملر :

بازسازی و تعمیر ساختمان و نکات پیرامون آن

0 گؤروش
یازار:‌



به مرور و با گذشت زمان، بسیاری از خانه ها و آپارتمان ها قدیمی و فرسوده می شود و نیاز به تعمیر و بازسازی دارند،

همچنین ممکن است نیاز به بازسازی در اثر نیاز ساختمان نباشد و صاحب خانه تمایل داشته باشد که تغییراتی در آن بوجود

آورد و یا بخشی را به ان اضافه کند. پس تمام کارهایی که مربوط به بازسازی و تعمیر است یا جهت به روز کردن، زیبایی و

مدرنیته کردن ساختمان است یا به دلیل جلوگیری از خرابی و فرسودگی بیشتر است. به طور کلی بازسازی و تعمیر

ساختمان کار ساده ای نیست و شامل کارها و بخش های زیادی است که بهتر است به ان به عنوان یک پروژه نگاه کرد. زمان

بازسازی و تعمیر باید تمامی موارد، از جمله لوله کشی ها، برق ساختمان و ... را در نظر بگیرید و چک کنید که بعدا باعث

هزینه های اضافی و دوباره کاری نشود. پس برای بررسی دقیق و بهتر تمامی موارد هنگام بازسازی ساختمان، بهتر است از

یک متخصص برای این کار استفاده کنید و تعمیر ساختمان خود را به هر کسی نسپارید.


قبل از بازسازی ساختمان به چه نکاتی توجه کنید؟

·        قبل از خدمات بازسازی ساختمان، هدف خود را از بازسازی ساختمان تعیین کنید و بدانید که این کار برای شما سود و مزیت دارد یا خیر.

·        قبل از بازسازی حتما با همسایه های خود صحبت کنید، به خصوص اگر در اپارتمان زندگی می کنید.

·        تا حد ممکن از تخریب و بازسازی دیوارهای اصلی اجتناب کنید.

·        باید این نکته را بدانید، که کار بازسازی و تعمیر، یک کار زمانبر با جزئیات زیاد است، پس از قبل به زمان توجه کنید و صبور باشید.

·        سعی کنید تا جایی که می توانید از مصالح با کیفیت و خوب استفاده کنید.

·        برای تغییر رنگ دیوارها و دکوراسیون حتما از یک متخصص مشورت بگیرید.

·        قبل از بازسازی به تمامی کارهایی که می خواهید انجام دهید توجه کنید و حتما حتما به بودجه و هزینه ای که لازم

است فکر کنید و برای خود یک سقف مشخص تعیین کنید که در هنگام اجرای کار، دچار مشکل نشوید.


هزینه بازسازی و تعمیر ساختمان به چه صورت است؟

از انجایی که میزان بازسازی و تعمیر یک ساختمان با ساختمان دیگر کاملا متفاوت استف پس اصلا نمی شود یک هزینه کلی

و دقیق را بیان کرد، اما قبل از بازسازی باید با متخصصین صحبت کنید و با توجه به شرایط ساختمان شما و تغییرات مورد

نیازتان به یک نتیجه برسید اما به طور کلی عوامل زیادی بر قیمت بازسازی منزل تاثیر دارد که می تواند هزینه بازسازی را

تغییر دهد.

·        حجم کاری که قرار است انجام شود، هر چه میزان حجم کار بیشتر، هزینه هم بیشتر می شود.

·        مراحل بازسازی

·        گاهی اوقات هنگام شروع بازسازی، متوجه می شوند که نیاز به تغییر و تعمیراتی در تاسیسات و لوله کشی است که

این موارد هزینه های اضافی به دنبال دارد.

·        دستمزد متخصصین با توجه به تعداد روزها و حجم کاری انها

·        متراز پروژه مورد نظر برای بازسازی

به طور کلی برای بازسازی و تعمیر ساختمان، شما به راحتی می توانید ا ز طریق شرکت های خدمت انلاین به چندین

متخصص متصل شوید، پروفایل انها و نظرات کاربران قبلی را بررسی کرده و بهترین فرد را انتخاب کنید.

آردینی اوخو
یکشنبه 9 خرداد 1400
بؤلوملر :

نصب و تعویض شیر سینک ظرفشویی - آموزش کامل

0 گؤروش
یازار:‌

شیرآلات بهداشتی ممکن است به دلیل استفاده زیاد و یا خرابی ناشی از نشت آب، گرفتگی، کدر شدن و از بین رفتن آبکاری، نیاز به تعویض داشته باشند. در برخی موارد نیز به دلیل تغییر دکوراسیون خانه، نیاز به نصب شیرهای جدید است. بنابراین در هر دو حالت، آموزش و یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار است.

اولین مرحله در نصب هر نوع شیر روشویی و ظرفشویی تخلیه رسوبات احتمالی موجود در لوله کشی است تا بعداً باعث کم فشار شدن جریان آب نشوند. برای انجام این کار شیر اصلی آب را قطع نمایید. سپس درپوش های لوله کشی آب سرد و گرم را باز کنید و جریان آب را به صورت لحظه ای برقرار نمایید. در این حالت آب با فشار از لوله ها خارج شده و به همراه آن رسوبات و یا سنگریزه هایی که به داخل لوله ها راه یافته اند، از مسیر آب خارج می شوند.

 



آموزش نصب شیرآلات روشویی و شیرآلات ظرفشویی

 

1.      شیلنگ های آب سرد و گرم (شیلنگ های پیسوار) موجود در جعبه را در زیر شیر، ابتدا با کمک دست و سپس با آچار کمی محکم نمایید.

تذکر: برای بستن شیلنگ ها در زیر شیر نیازی به استفاده از نوار تفلون نیست.

2.      پیچ زیر بند موجود در جعبه را در محل مربوط در زیر شیر ببندید.

3.      اورینگ مربوط به کف شیر (شیر روشویی و یا شیر ظرفشویی) را در جای خود قرار دهید.

4.      سپس شیلنگ ها را از سوراخ نصب روشویی یا سینک عبور داده و مهره زیر بند را بعد از قرار دادن واشر و متعلقات مربوطه با دست یا آچار مخصوص مهره زیربند تا حدی محکم کنید که شیر در جای خود ثابت شود.

تذکر: بستن قطعه پلاستیکی مثلثی برای تثبیت بهتر شیر ظرفشویی بر روی سینک لازم است.

 

5.      شیلنگ های آب سرد و گرم متصل به شیر را ابتدا با دست و سپس با آچار فرانسه بر روی شیر پیسوار محکم نمایید.

تذکر: برای بستن شیلنگ ها به شیر پیسوار نیازی به استفاده از نوار تفلون نیست. با نگه داشتن شیلنگ ها در هنگام بستن، از پیچش و تاخوردگی شدید جلوگیری نمایید. رعایت نکردن این مورد باعث باز شدن شلنگ از زیر شیر و خرابی می شود.

 

6.      جریان آب را از طریق شیرهای پیسوار برای آزمون نشتی اتصالات و اطمینان از صحیح بودن عملیات نصب برقرار کنید. شیر شما آماده استفاده است.

در حالت معمول شیرهای روشویی و ظرفشویی با استفاده از یک اورینگ، 2 عدد پیچ زیربند، دو عدد واشر و 2 مهره زیربند با کمک آچار و پیچ گوشتی بر روی سینک بسته می شوند. با استفاده از نصب آسان می توان با لوازم کمتر و با دست شیر را در جا خود محکم نمود.

 

برای کسانی که شیرآلات اهرمی با قابلیت نصب آسان خریداری نموده اند، مرحله 3 نصب به صورت زیر می باشد.

3- اورینگ مربوط به کف شیر را در جای خود قرار دهید. سپس شیلنگ ها را از سوراخ نصب روشویی یا سینک عبور داده و مهره زیر بند (آسان بند) را با دست تا حدی محکم کنید که شیر در جای خود ثابت شود.

 

نصب آسان شیرآلات چیست؟

یکی از مواردی که در نظر گرفتن آن هنگام خرید شیرآلات اهمیت دارد، قابلیت نصب آسان است. نصب آسان به ویژه برای تاسیسات کاران، نصاب ها و کسانی اهمیت دارد که خودشان تمایل به نصب سریع شیرآلات در منزل دارند.نصب شیرآلات روشویی - نصب شیرآلات ظرفشویی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام نصب شیر روشویی و شیر ظرفشویی با تعداد زیادی پیچ و مهره روبرو شده باشید. در نصب آسان تعداد این پیچ و مهره ها کاهش داده شده و به جای آنها از قطعه ای به نام مُشتی که شبیه به واشری بزرگ است استفاده می شود. در این صورت افرادی با حداقل دانش فنی و با استفاده از دست به جای آچار نیز می توانند شیرآلات بهداشتی خود را شخصاً نصب نمایند.

 https://khedmatazma.com/mag/install-the-dishwasher-faucet

نصب شیر اهرمی شلنگدار

شیر اهرمی ظرفشویی گاها از نوع شیلنگ دار هم وجود دارد تا به راحتی افراد بتوانند با برداشتن شیر محیط اطراف تا تا حدود یک متری و یا کمتر شستشو دهند.

شیرهای اهرمی شیلنگدار معمولا فقط برای استفاده در سینگ تولید می‌شود. البته برخی از این نوع شیرها هم برای استفاده شستن سر در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شوند. برای نصب این شیرهای اهرمی شیلنگدار معمولا شیر ساختار متفاوتی نسبت به نوع معمولی دارد.

بنابراین باید روش زیر را برای نصب این شیرها دنبال کنید:

 

باز هم مطابق روش قبل باید شیر آب گرم و سرد را مشخص کنیم.

شیلنگ‌های پیسوار را در زیر شیر و به سمت راست و چپ شیر نصب کنید. در نظر داشته باشید که این شیرها اتصالی در زیر خودشان دارند که برای نصب شیلنگ شیر می‌باشد و در این مرحله با آن کاری ندارید.

پیچ تمام رزوه را از سمت صاف در زیر شیر ببندید

 

تذکر: احتمالا یک قالب مستطیلی شکل برای نصب شیر قرار داده شده است که سه پایه دارد. اگر سینک شما دارای سه سوراخ در کنار هم بود از این پایه استفاده کنید و شیر را روی آن نصب کنید. اما اگر سینک شما دارای یک سوراخ بود خیلی نیازی به این قالب نیست. مگر اینکه بخواهید کارتان زیباتر و محکم‌تر شود که باید دو سوراخ در سینگ ایجاد کنید.

 

چه بر روی خود سینک و چه بر روی قالب مستطیلی نهایتا باید شیلنگ‌ها را از سوراخ‌ها به زیر بصورت یکی یکی رد کنید. قبلا به یاد داشته باشید که واشر حلقه‌ای شکل را در زیر شیر تعبیه کنید.

پس از عبور شیلنگ‌ها با دست مخالف آنها را نگه دارید و بست مخصوص را زیر آن و در پیچ تمام رزوه قرار داده و قبل از هر کاری با مهره مخصوص بست را در جای خود با دست سفت کنید تا شیر ثابت شود.

 

شیلنگ سمت چپ را به شیر آب گرم و شیلنگ سمت راست را به شیر آب سرد اتصال دهید. دقت کنید که زیاد نباید مهره‌های شیلنگ‌ها را سفت کنید.

حالا شیلنگ سوم را از دهانه شیر به داخل کابینت و زیر شیر رد کنید. توجه داشته باشید که این شیلنگ‌ها دو سری متفاوت دارد. سری که رزوه دار است باید در بالا و سری دیگر در پایین قرار بگیرد.

 

وزنه مخصوص را درون شیلنگ قرار دهید و اگر از نوع پیچ دار است پیچ‌های آن را محکم کنید تا ثابت بماند.

سری پایینی را با یک فشار آرام در زیر اتصال مخصوص شیر جا بزنید و مطمئن شوید به خوبی جا افتاده است. به یاد داشته باشید این قسمت ممکن است نیاز باشد زیر شیر و یا به اتصال پیچ تمام رزوه و با یک سری مخصوص نصب شود.

 

سری شیر ظرفشویی را باید به سری شیر بالا اتصال دهید. باز هم نباید زیاد مهره را سفت کنید.

 

شیرهای پیسوار را باز کنید و مطمئن شوید که نشتی وجود نداشته باشد.

کار نصب شیر اهرمی شیلنگدار سینک ظرفشویی تمام است.

تذکر: این نوع شیرها برای اینکه به راحتی برداشته و قابل استفاده باشند باید فضای آزادی در زیر سینک داشته باشند و به سایر ظروف و یا مواد شوینده و ... گیر نکنند. پس فضای اطراف شیلنگ را خالی کنید.

آردینی اوخو
پنجشنبه 6 خرداد 1400
بؤلوملر :

روش های سیم کشی ساختمان

0 گؤروش
یازار:‌

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف ساختمان سازی هم روز به روز در حال رشد و توسعه است که برای رسیدن به نتیجه‌ای درست باید مراحلی را طی کند که هر کدام نقش ویژه و مکملی برای آماده شدن یک ساختمان دارند. سیم کشی و برق کشی ساختمان مسکونی یکی از  اصلی‌ترین مراحل ساخت و آماده‌سازی ساختمان مسکونی است. انجام دادن درست و استاندارد سیم کشی ساختمان مهم‌ترین اصل برای به دست آوردن نتیجه دلخواه است. سیم کشی ساختمان باید کاملاً مطابق با آئین‌نامه‌های اجرایی و قوانین باشد.



 

انواع سیم کشی ساختمان

سیم کشی ساختمان بسته به نوع پروژه و کاربرد ساختمان به دو روش توکار و روکار انجام می‌شود.

 

در سیم‌کشی روکار سیم‌ها از روی گچ دیوار عبور داده می‌شوند که معمولاً به جهت حفظ زیبایی، نظم و امنیت از یک لوله برق مخصوص یا داکت برای پوشاندن سیم‌ها استفاده می‌شود. با وجود اینکه این روش سیم‌کشی یکی از ضعف‌های ساختمان بشمار می‌رود، ولی اگر مشکلی در سیم‌کشی به وجود بیاید عیب‌یابی و دسترسی به سیم‌ها برای رفع مشکل آسان‌تر است.

 

در مقابل این روش، سیم‌کشی توکار بسیار متداول شده و شیوه‌ای مناسب و قابل اجرا برای تمامی پروژه‌های ساختمانی مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و غیره است. در این روش هم ظرافت و زیبایی ساختمان حفظ خواهد شد و هم ایمنی رعایت می‌شود. در روش سیم‌کشی توکار، سیم‌ها از زیر سیمان یا گچ یا زیر کار عبور می‌کنند. در محل‌هایی که نیاز به لوله گذاری نیست سیم مخصوص داخل دیوار قرار می‌گیرد. در سیم‌کشی توکار هم می‌توان از سیم‌های مخصوص و مجهز به چند لایه عایق، به‌طور مستقیم در زیر گچ استفاده کرد و هم می‌توان لوله‌های خرطومی و PVC مخصوصی را در زیر گچ کار گذاشت و به کمک فنر مخصوص سیم‌کشی، سیم‌های برق را درون آن‌ها قرار داد.

 

روش‌های سیم کشی در مدل توکار

در روش سیم‌کشی توکار، موقعیت سنجی اهمیت خاصی دارد. کارشناس برقکاری ساختمان باید بهترین و اقتصادی‌ترین روش برق کشی را با حفظ معیار‌های مهم اجرا کند. روش‌های متداول این سیم کشی ساختمان عبارت‌اند از:

 

۱- سیم‌کشی توکار به وسیله جعبه تقسیم: این روش سیم کشی ساختمان در گذشته بسیار متداول بود که در نقطه‌ای معین از دیوار (معمولاً در بالای کلید‌ها و پریز‌ها) یک جعبه تقسیم قرار می‌دادند و از داخل این جعبه سیم‌های لازم خارج می‌شدند. البته این شیوه تقریباً منسوخ شده است و حتی استفاده از آن را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

 

۲- سیم‌کشی توکار به وسیله جعبه کلید و پریز: در این روش فضایی داخل دیوار در نظر گرفته می‌شود که جعبه کلید یا پریز در آن قرار می‌گیرند که علاوه بر حفظ زیبایی با باز کردن پیچ‌ها و در آوردن بخش بیرونی کلید و پریز به راحتی می‌توان به سیم‌ها دسترسی داشت.

 

۳- سیم‌کشی توکار به وسیله جعبه فیوز: در این روش با توجه به میزان نیاز به برق در بخش‌های مختلف فضای ساختمان، می‌توان  با کنترل چگونگی توزیع برق و با بردن سیم‌ها به داخل جعبه فیوز از آن جا توزیعشان کرد. مزیت این روش سیم‌کشی نسبت به جعبه تقسیم و قوطی کلید این است که در صورت بروز مشکلات فنی و نیاز به بررسی مجدد، عیب‌یابی بسیار آسان خواهد بود البته این روش نسبت به روش‌های دیگر پرهزینه‌تر است.

 

اصول سیم کشی ساختمان

۱- استفاده از تجهیزات مناسب و استاندارد و با کیفیت هزینه بالاتری دارد اما هر چه تجهیزات از استاندارد‌های ایمنی بیشتری برخوردار باشند، احتمال و خطرات مرتبط با فرسودگی، پارگی، اتصالی، برق گرفتگی، آتش سوزی و هزینه تعمیرات کاهش می‌یابد. همچنین در مصرف برق نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

 

۲- در سیم کشی ساختمان باید نهایت دقت و تمرکز را داشت تا تمامی اتصالات به درستی صورت گیرند و محکم باشند. وجود اتصالات قوی بین سیم‌ها باعث می‌شود که جریان مناسبی رد و بدل شود و زمینه به وجود آمدن هر گونه خطایی از بین برود.

 

۳- از موارد مهم و قابل توجه در سیم کشی ساختمان سیم ارت یا سیم اتصال به زمین است که در خصوص برخی از لوازم خانگی برقی باید مورد توجه قرار گیرد تا از بسیاری از خطرات احتمالی جلوگیری می‌نماید.

 

۴- به نوع، تعداد و ضخامت سیم‌هایی که برای سیم کشی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دقت شود به طور معمول در سیم‌کشی پریز سالن و اتاق‌ها و کولر آبی از سیم شماره ۲.۵، سیم‌های مربوط به روشنایی‌ها مثل لامپ ها، لوسترها، هالوژن‌ها از شماره ۱.۵ و سیم‌های ۴ برای کولر گازی و سیم اصلی ساختمان مسکونی استفاده می‌کنند.

 

دسترسی به خدمات سیم کشی ساختمان

در بازارهای خدمات آنلاین، بستری فراهم شده است تا متخصصین هر حوزه و مشتریان با هر نیازی بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند. یکی از خدمات باکیفیت و پرطرفدار در پلتفرم "خدمت از ما" سیم کشی ساختمان است. متخصصین سیم کشی در تمام روزهای هفته آماده دریافت سفارش از سمت شما و دادن پیشنهاد قیمت سیم کشی ساختمان هستند.

خدمات زیر با ثبت سفارش سیم کشی به شما ارائه خواهند شد:

کابل کشی کل ساختمان

سیم کشی لوستر و نورپردازی

سیم کشی تلفن، آنتن، آیفون

سیم کشی شبکه و اینترنت

سیم کشی و نصب کلید و پریز

سیم کشی جعبه تقسیم و فیوز برق

سیم کشی برق کولر و سایر سیستم‌هاس تهویه

آردینی اوخو
پنجشنبه 6 خرداد 1400
بؤلوملر :

اهمیت کاشی کاری و مراحل نصب آن

0 گؤروش
یازار:‌


کاشی کاری یکی از هنرهای باستانی است و به دوران قبل از اسلام بر می گردد که از گذشته تا به امروز، بسیار مورد توجه است. امروزه از کاشی کاری و سرامیک برای زیباسازی و تزئینات داخلی ساختمان استفاده زیادی می شود. همچنین از آن برای جلوگیری از آبریزی و رطوبت در سرویس بهداشتی و حمام استفاده می کنند و با پیشرفت ظاهری کاشی ها، حتی از آنها برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود. به طور کلی یکی از رایجترین پوشش های کف و ساختمان، کاشی کاری و نصب سزامیک است که علاوه بر استفاده برای تزئینات، عایق رطوبتی بسیار خوبی هم است.

 اما نکته مهم این است که تمامی این موارد برای کاشی کاری ساختمان، زمانی موثر و مهم است که اصولی و تمیز نصب شوند. پس بهترین کار این است که نصب کاشی و سرامیک خود را به یک فرد کاربلد و یک کاشی کار ماهر بسپارید، امروزه با حضور شرکت های خدمات آنلاین پیدا کردن یک فرد ماهر و دسترسی آسان به بهترین قیمت نصب کاشی، کاری بسیار آسان شده. فقط کافی است که با ثبت سفارش خود در سایت، به چندین متخصص وصل شوید و بهترین را انتخاب کنید.


اما نکاتی که باید در انتخاب کاشی و سرامیک مناسب در نظر گرفت، به صورت زیر است.

• حتما از کاشی و سرامیک با کیفیت استفاده کنید، که با گذشت زمان در محیط هایی که مرطوب هستند، دچار ترک خوردگی، رنگ پریدگی و خرابی نشوند.
• هنگام خرید توجه کنید که دچار ترک های مویی یا ترک نباشند، چون با قرار گرفتن در محیط های مرطوب به سرعت خراب می شوند.
• بهتر است که برای مکان هایی که مدام مرطوب است و در معرض آب است، مثل کف حمام و دستشویی، از سرامیک استفاده شود.
•  برای دیوارهای سرویس بهداشتی و مکانهایی که در معرض مستقیم آب نیستند از کاشی استفاده کنید.

تفاوت کاشی و سرامیک در چیست؟

بدنه اصلی کاشی از سفال ساخته شده است و تفاوت این دو در رویه ی انهاست. رویه کاشی از یک ماده شیشه ای است و رویه ی سرامیک از جنس سرامیک است. از آنجایی که استحکام سرامیک بیشتر از کاشی است، از آن برای پوشش دیوار ها و جاهایی که در معرض مستقیم آب نیست استفاده می شود و از سرامیک برای پوشش کف دستشویی، حمام و منزل استفاده می شود.

مراحل نصب کاشی

·        ابتدا بهتر است که وسایل و مصالح مورد نیاز برای کاشی کاری یا نصب سرامیک را تهیه کرد. این موارد شامل، ماله شیار دار، چسب یا ملات کاشی، کاشی یا سرامیک، کاتر کاشی، ریسمان اندازه گیری ، سطل آب و اسفنج می باشد.

·        سپس تمامی برآمدگی و فرو رفتگی های سطحی که قرار است کاشی کاری شود را صاف و هموار می کنید.

·        از انجایی که کاشی کاری کثیف کاری دارد، تمامی سطوح دیگر را بپوشانید

·        طرح چیدمان کاشی را مشخص و بر روی دیوار بکشید زیرا همتهنگ بودن و تقارن در کاشی کاری حرف اول را می زند، برای این کار از دیوار اصلی و از وسط دیوار شروع به کاشی کاری کنید. توجه کنید که در سرویس بهداشتی و آشپزخانه بهتر است از بالای روشویی و سینک شروع به نصب کاشی یا سرامیک کنید.

·        بخشی از دیوار را که فکر می کنید در بیست تا سی دقیقه می توانید کاشی کاری کنید را با ملات یا چسب کاشی بپوشانید و بعد از ان با قسمت شیاردار، ماله شیاردار بر روی ملات بکشید تا پستی بلندی های بوجود بیاید. سعی کنید با یک زاویه 45 درجه ماله کشی را در یک راستا انجام دهید.

·        حالا با توجه به خطوطی که کشیده اید، سرامیک یا کاشی را تنظیم کنید و در ملات کاشی فرو ببرید و فشار دهید. یک ردیف از کاشی ها را که نصب کردید از تراز بودن و یکدست بودن کاشی ها مطمئن شوید و به ردیف بعدی بروید.

·        کاشی هایی و مکان هایی که نیاز به برش کای دارند را در مرحله اخر انجام دهید.

مزایای نصب کاشی و سرامیک چیست؟

از مهمترین مزایای آنها قابل شستشو بودنشان است؛ بعد از آن می توان به این موارد اشاره کرد که، در معرض مستقیم نور آفتاب تغییر رنگ نمی دهند، ضد حریق و مقاوم در برابر مواد شیمیایی هستند، در برابر رطوبت مقاوم و دارای عمر طولانی هستند.

آردینی اوخو
چهارشنبه 5 خرداد 1400
بؤلوملر :