چرا بدنه کولر اتصالی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مشکلات کولر آبی، اتصال بدنه یا برق دار شدن کولر آبی است. اگر برای برطرف کردن این مشکل نکات ایمنی رعایت نشود می‌تواند خطرات جانبی بدنبال داشته باشد. اغلب برق دار شدن بدنه کولر به دلیل ریختن آب روی موتور، اتصالی برق پمپ آب، فرسوده شدن سیم‌های کولر و عدم اتصال سیم ارت کولر به زمین به وجود می آید. اگر متوجه این ایراد شدید با رعایت نکات ایمنی و با دقت مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برق کولر را قطع کنید.
  2. درب‌های کولر را از جا درآورید.
  3. دلایل برق دار شدن بدنه را یکی یکی تست کنید.
  4. اگر شلنگ آب به گونه تنظیم شده که به جای پوشال روی موتور می‌ریزد، مسیرآن را درست کنید.
  5. اگر سیم‌های کولر فرسوده یا پاره شده با سیم جدید تعویض کنید.
  6. سیم ارت کولر را وصل کنید.
  7. با احتیاط برق کولر را وصل و کار کردن آن را بررسی کنید.

 

با روشن شدن کولر آبی، فیوز برق قطع می شود؟

ممکن است موتور دو سرعته که در مدار الکتریکی کولر قرار دارد دچار آسیب شده باشد.

برای برطرف کردن این مشکل از بدنه کولر ابتدا در پوش ها را باز کنید و تسمه را نیز باز کنید پس از آن برق کولر آبی را وصل کنید تا بتوانید عملکرد موتور دو سرعته را مشاهده کنید و اگر مشکل خاصی نداشت می توانید تسمه را به موتور دو سرعته وصل کنید در هر دو صورت اگر دستگاه باعث قطعی فیوز برق شد باید موتور دو سرعت را از کولر آبی جدا کنید و جهت تعمیر و رفع عیب، کولر را به تعمیرکار کولر آبی شیراز و سایر شهرها بسپارید.

دلیل بعدی که موجب قطع فیوز برق می شود می‌تواند از واتر پمپ باشد برای این کار می‌توانید واتر پمپ را از مدار خارج کرده و در صورتی که مشکل از واتر پمپ باشد به رفع عیب واتر پمپ بپردازید.

و علت سوم که ممکن است دچار قطعی فیوز برق شود سیم‌بندی کولر آبی می باشد در صورتی که قطعات کولر آبی دچار مشکل  نباشند و اتصال کوتاه در مورد الکتریکی کولر آبی وجود داشته باشد سیم های رابط کولر آبی را بررسی کنید تا بتوانید عیب دستگاه را بشناسید و در صدد رفع آن باشید.

و اما اگر اتصالی در کابل رابط بین کولر و کلید نیز باشد ممکن است دچار قطعی فیوز برق شود.

ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه مصرف کننده های دستگاه مانند واتر پمپ یا موتور دو سرعته کولر را باز کنید سعی کنید توسط یک سیم رابطه دیگر کولر آبی را راه اندازی کنید.

 

علت کار نکردن موتور کولر آبی و نحوه برطرف کردن آن

در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با علت کار نکردن موتور کولر آبی و نحوه ی برطرف کردن آن آشنا کنیم با زرین سرویس همراه باشید.

·         پریدن فیوز کولر آبی حین روشن کردن

در صورت بروز این مشکل چند علت کار نکردن موتور کولر آبی وجود دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.
در برخی موارد علت کار نکردن موتور کولر آبی واترپمپ آن است برای اینکه مطمئن شوید ایراد از این قطعه است می‌توانید واترپمپ را از کولر جدا کرده و به صورت مستقل آن را امتحان کنید در صورت خراب بودن می‌توانید آن را تعویض کنید.

از دیگر علت کار نکردن موتور کولر آبی بروز اختلال در موتور دو سرعته است که باید آن هم به صورت جداگانه تست شود و در صورت خرابی از یک متخصص برای تعمیر و یا تعویض آن کمک بگیرید.
در ادامه برای یافتن علت کار نکردن موتور کولر آبی اگر سایر قطعات دستگاه شما مشکل نداشت باید سیم کشی دستگاه چک شود که اتصال کوتاه نداشته باشد.

یکی از علت کار نکردن موتور کولر آبی شل بودن تسمه ی کولر است که باید به میزان لازم سفت شود منظور این نیست که آنقدر سفت شود که نتواند کار کند، تسمه باید به گونه ای باشد که وقتی آن را در اطراف پولی جمع می‌کنیم به اندازه یک بند انگشت اضافه داشته باشد.


در این جا به سفت یا شل کردن تسمه رگلاژ می‌گویند برای انجام این کار باید چهار پیچ زیر دینام را باز کرده و برای سفت کردن تسمه، دینام را بالاتر بکشید و برای شل کردن آن برعکس دینام را پایین تر بکشید که با انجام این کار می‌توانید این علت کار نکردن موتور کولر آبی را برطرف کنید.

 

 

انجام سرویس کولر آبی در شیراز

انتخاب یک متخصص مجرب و توانا برای تعمیر کولر آبی شیراز می‌تواند کمک شایانی به شما در جهت داشتن تابستانی خنک، در هوایی مطلوب کند. شما به راحتی می‌توانید درخواست خود را در خدمت از ما ثبت کنید و از برترین متخصصین سرویسکار کولر ابی در شیراز، فردی را برای سرویس کولر آبی شیراز برگزینید.

تفاوتی هم ندارد در کدام محله‌های شیراز ساکن هستید؛ آستانه، ابیوردی، بالا کفت، دروازه اصفهان شیراز، بقعه شاه داعی الله، سنگ سیاه، پودنک، سر باغ یا ...ف در تمام مناطق شیراز می توانید به خدمت سرویس کولر ابی دسترسی داشته باشید. 

به هنگام ثبت درخواست، سفارش شما به چندین سرویسکار کولر آبی شیراز ارسال خواهد شد؛ و می‌توانید با مشاهده سوابق و نظرات مشتریان قبلی آن‌ها، بهترین متخصص را انتخاب کنید. 


چهارشنبه 4 خرداد 1401
بؤلوملر :