از جمله کارهایی که شما برای بازسازی و نوسازی ساختمان می توانید انجام دهید، رنگ آمیزی ساختمان است که به شما کمک کند تا با کمترین هزینه، بیشترین و سریع ترین تغییرات را در دکوراسیون و فضای خانه و محل کار خود بوجود آورید. اما قبل از انتخاب این روش و شروع به کار، بهتر است با انواع رنگ ها و طرح های متنوعی که هر سال بیشتر می شود آشنا باشید و نوع رنگ مناسب با فضای خود را انتخاب کرده باشید. در ادامه با انواع طرح های جدید رنگ آمیزی، رنگ ها و تکنیک های متفاوتی که برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان وجود دارد آشنا می‌شویم.

در ابتدای کار باید نوع روش نقاشی و رنگ مورد علاقه خود که مناسب فضای مورد نظر است را مشخص کنید، زیرا بر حسب نوع رنک کاری و روش های اجرای آن قیمت نقاشی ساختمان تغییر می کند.

انواع رنگ و تکنیک های رنگ امیزی ساختمان

رنگ اکریلیک:

یکی از انواع رنگها برای رنگ امیزی ساختمان، رنگ اکریلیک است. از اکلیل در رنگ آمیزی ساختمان به خصوص در قسمت های پذیرایی سبب زیبایی و درخشش بیشتر دیوارها و دکوراسیون داخلی ساختمان می شود، این روش از رنگ آمیزی به سرعت مورد توجه مشتریان استفاده از خدمات نقاشی ساختمان قرار گرفت. رنگ روغن در انواع مات و براق، رنگ پلاستیک، رنگ پارچه ای، پتینه کاری، پاششی و سایه روشن از دیگر روش های نقاشی ساختمان است، که متقاضیان استفاده از خدمات نقاشی ساختمان با توجه به سلیقه و بودجه خود نمونه ای از آن ها را انتخاب می کنند.

رنگ پلاستیک:

رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست و معمولاً در جایی که نیاز به تمیزکاری نداره استفاده میشه؛ مثل سقف و داخل کمدها. این رنگ از قدیمی‎ترین رنگهای ساختمانی است. رنگ آمیزی با این رنگ، ساده است و خودتون هم می‎تونین این کار رو انجام بدین. فقط اگه دست به کار شدین، حواستون باشه که رنگ، غلیظ و یا رقیق از آب درنیاد. اگه رنگ شما رقیق باشد باید چند بار رنگ بزنید، اگرم غلیظ بشه روی سطح پخش نمی شود

رنگ روغنی:

رنگ روغنی قابل شستشو است؛ اما بدلیل بوی بسیار بد و مضر، دیگه تقریباً برای دیوارهای داخلی استفاده نمیشه. امروزه کاربرد رنگ روغنی بیشتر برای سطوح فلزی، چوبی و نیز خارج ساختمان می‎باشد. به سه دسته مات، براق و نیمه مات تقسیم می‌شه که هرکدوم کاربردهای خاص خودشون رو دارن. رنگ روغنی مات ایراد دیوارتون رو کمتر نشون میده. بجاش رنگ براق پوشش دهی بالاتری داره، بعلاوه اینکه راحت تر هم تمیز میشه. 

رنگ مولتی کالر:

رنگ مولتی کالر یک رنگ جدید است. این رنگ از یک رنگ پس زمینه، بعلاوه یکسری رشته های رنگی تشکیل میشه. تصویر فوق، این رنگ رو فقط در یک مرحله روی دیوار اسپری می‎کنن، تازه بعد از چند ساعت خشک میشه. این رنگ مزایای زیادی دارد و انتخاب ان به شما تنوع و طرح های متفاوتی می دهد.

رنگ بلکا:

بلکا نوعی پوشش دیواری سلولوزیه که برخی از افراد به اشتباه به اون رنگ بلکا هم میگن. اما باید بدونین که بلکا در واقع نوعی پوشش دیواری خاصه که دارای الیاف سلولوزی بوده و با رنگ تفاوت های زیادی داره. از مزایای پوشش بلکا می توان به پوشاندن عیوب و ترک ها، عدم نیاز به زیر ساخت، اجرای سریع و هزینه اجرای پایین اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت رنگ آمیزی ساختمان چیست؟

عوامل زیادی بر هزینه رنگ آمیزی ساختمان موثر است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

·        نوع رنگ

·        روش رنگ کاری مورد نظر

·        جنس و نوع متریال مصرفی

·        هزینه زیرسازی دیوارها در صورت نیاز

·        متراژ و ابعاد دیوارها و فضا

·        اجرت نقاش ساختمان

·        تعداد افرادی که کار رنگ آمیزی ساختمان را انجام می دهند.

·        هزینه رنگ کاری در و پنجره

برای رنگ آمیزی ساختمان، اگر تجربه ای ندارید، بهتر است که از یک متخصص ماهر و نقاش کاربلد کمک بگیرید، زیرا که تمیز و اصولی اجرا شدن رنگ دیوارها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضای مورد نظر دارد.


چهارشنبه 19 خرداد 1400
بؤلوملر :