شستن مبل باید با دقت و توجه خاصی انجام شود که به مرور زمان دچار مشکل نشود و شکل ظاهری خودش را زود از دست ندهد، زیرا بر اثر استفاده از مواد نامناسب و روش های اشتباه ممکن است که پرزهای روی پارچه ها به مرور زمان از بین برود. در این میان، شستشوی مبل مخمل نسبت به سایر مبل های دیگر سخت تر است و آن هم به دلیل نوع پارچه و حساسیت آن است زیرا که پرزهای پارچه آن می‌تواند در اثر فشار کنده یا له شوند و در نتیجه ظاهر درخشان و جذاب مبل از بین رود، به همین منظور لازم است که قبل از شستشوی مبل مخمل با انواع روش های های شستشوی آن و نکات لازم در مورد شستشوی مبل مخمل آشنا شوید.

روش های شستشوی مبل مخمل

روش های مختلفی برای شستشو مبل مخمل وجود دارد که در ادامه به شرح انواع روش شستن مبل های مخمل  می پردازیم و نکته مهم این است که هنگام استفاده از هر کدام از روش ها، اول هر کدام را روی قسمت کوچکی از مبل تست کنید و در صورتی که مشکلی برای مبلمان شما پیش نیامد، آن را روی تمام مبلمانتان تست کنید.

شستشوی مبل با جوش شیرین و ابلیمو:

زمانی که بر اثر ریختن چای، قهوه و ... روی مبل شما لکه ای بوجود می آید باید سریع اقدام به تمیز کردن آن کنید و اجازه ندهید که لکه کهنه شود. در این روش شما با مخلوط کردن 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف فنجان ابلیمو ترکیبی برای تمیز کردن لکه می سازید. سپس به کمک یک پارچه بدون پرز، به آرامی و بدون فشار، ترکیب مورد نظر را روی لکه ها بزنید و بعد از گذشت زمانی کوتاه ان را با یک پارچه دیگر تمیز کنید. بعد ا گذشت چند ساعت مبلمان شما خشک شده و پرزها به حالت اول بر می گردند.

شستشوی مبل مخمل با آب و صابون

در این روش نیز یک ترکیب از آب و صابون درست کرده و به کمک یک پارچه و به آرامی به صورتی که فشار به پارچه مبلمان نیاید و پرزهای پارچه مخمل آسیب نبیند روی لکه ها کشیده و با یک پارچه تمیز دیگر سطح مبلمان مخمل خود را پاک کنید.

شستشوب مبل مخمل با شامپو فرش

گزینه بعدی برای شستشوی مبل مخمل استفاده از شامپو فرش و مواد شوینده قوی تر است به خصوص برای زمانی که مبلمان شما با روش های قبل همچنان کثیف است و لکه های ان از بین نرفته است. برای این کار بهتر است که اول روی یک قسمت از مبل که در معرض دید نسیت مقداری از شامپو فرش را امتحان کنید تا مطمئن شوید که پارچه با این نوع شامپو واکنش خاصی نشان ندهد. سپس با شامپو فرش تمام قسمت های مختلف مبل را بشوید.

نکاتی که باید هنگام شستشوی مبل مخمل توجه کرد:

·        قبل از هر چیز برچسبی که روی مبل خورده را بررسی کنید و ببینید چه روشی برای مبلمان مخمل شما پیشنهاد داده است.

·        قبل از شستن مبلمان، سطح ان را با جاروبرقی کاملا تمیز کنید که خاک و سایر گرد و خاک موجود تمیز شود. توجه کنید که بهتر است که سطح مبلمان را هفته ای یک بار تمیز کنید و گرد و خاک آن را بگیرید به خصوص مبلمان مخمل، زیرا این گرد و غبار به مرور زمان باعث کثیفی و تیرگی مبل شما می شود.

·        وقتی شستن مبل مخمل تمام شد، سعی کنید آن را خشک کنید. می توانید مبلمان را در محلی قرار دهید که گردش هوا زیاد باشد و مبل زود خشک شود و یا به کمک سشورار سطح آن را خشک کنید؛ توجه کنید که در زمانی که مبل خیس است و نم داردف به هیچ عنوان روی آن ننشینید.

برای تمیز کردن مبلمان مخمل، اگر با روش های بالا به نتیجه مطلوب نرسیدین، بهتر است که از خدمات مبل شویی در منزل استفاده کنید. متخصصین با حضور در محل و با کمک دستگاه  و همچنین محلول های شستشوی مناسب با مبلمان، بهترین خدمات را به شما ارائه می دهند.

یکشنبه 23 خرداد 1400
بؤلوملر :