یکی از مراحلی که باید پس از خرید پرده انجام شود، نصب پرده است که شاید ساده به نظر برسد اما گاه دشوار و زمان بر می باشد. برخی افراد ترجیح می دهند که با پرداخت هزینه از فرد دیگری برای کمک به نصب پرده درخواست کنند. نصب انواع پرده های پارچه ای، کرکره فلزی، نصب کرکره چوبی و نصب کرکره زبرا، هر کدام به شیوه ای متفاوت انجام می شود.

پرده ها یکی از مهم ترین المان ها در دکوراسیون داخلی هستند و موجب زیبایی نمای داخلی می شوند. انواع  مدل های پرده در طرح و متریال مختلف، حتی مشکل پسندترین سلیقه ها را نیز راضی می کند. پرده ها روح تازه ای به خانه می دهند و حس زندگی را در فضای داخلی جاری می کنند. نصب پرده کاری است که به نظر ساده می آید ولی گاهی بسیار دشوار و زمان بر می شود. پرده ها برای پوشاندن پنجره های قدیمی و زیبایی محیط استفاده می شوند و باید به درستی نصب شوند. نصب کرکره فلزی، نصب کرکره چوبی، نصب کرکره زبرا و انواع پرده های پارچه ای هر کدام به شیوه ای متفاوت انجام می شود.

 

آموزش نصب پرده ساده

اندازه گیری طول میل پرده(چوب پرده):

با استفاده از یک متر، عرض میله پرده را از کناره های پنجره به طور دقیق اندازه گیری کرده و علامت بزنید. فاصله میله پرده از قاب پنجره در دو طرف باید برابر باشد.

 

نصب پایه های میل پرده :

با توجه به نوع پرده و کاربری آن می توان به دو طریق میل پرده را نصب کرد.

·         نصب میل پرده روی دیوار

·         نصب میل پرده روی سقف

پس از مشخص کردن محل قرارگیری میل پرده، جای پایه ها و پیچ های براکت ها را با استفاده از یک مداد یا خودکار علامت بزنید، برای نصب میل پرده باید مکان های علامت گذاری شده را با مته سوراخ کرده و رول پلاک را در آنها قرار دهید و محکم کنید. سپس دو طرف سوراخ براکت ها حال دو طرف سوراخ براکت ها را به دیوار بچسبانید و پیچ را از داخل پایه رد کرده و درون رول پلاک قرار دهید.

نصب میل پرده:

پس از نصب پایه ها، باید میل پرده را نصب کرد. توجه داشته باشید که میل پرده نباید از درب یا پنجره فاصله زیادی داشته باشد و از هر دو طرف باید تراز شود.

 

نصب پرده :

در این مرحله پرده با قرقره ها را باید به میل پرده متصل کنید. پرده با استفاده از یک قرقره و نخ درون ریل جابه جا می شود. اگر پرده از دو ردیف تشکیل شده است بهتر است در ابتدا پرده پشت را نصب کنیدو بعد از آویزان کردن آن، درپوش ریل ها را در دو طرف قرار دهید تا از خارج شدن پرده از ریل جلوگیری کنید. با توجه به اینکه پرده باز یا بسته خواهد شد، یک یا دو طرف ریسمان ها را به درپوش گره زده و محکم کنید.

 https://khedmatazma.com/subservice/curtain-installation

آموزش نصب پرده زبرا

شما به دو صورت دیواری و سقفی می‌توانید پرده زبرا را به دیوار یا سقف متصل کنید. این آموزش نصب برای محصولات پرده زبرا، پرده شید و پرده دبل می‌باشد.

 

طریقه نصب پردهای زبرا سقفی

برای نصب پرده زبرا به سقف شما نیاز به پایه سقفی دارید که بصورت پیش فرض داخل بسته بندی پرده موجود می باشد. در ابتدا به منظور نصبی صاف و دقیق، با استفاده از متر و مداد محل نصب بست را علامت گذاری کنید، سپس کافیست پایه‌ی پرده را بوسیله‌ی پیچ و رولپلاک به سقف نصب کند و قاب پرده زبرا را به پایه‌ی نصب شده وصل کنید.

 

طریقه نصب پردهای زبرا دیواری

برای نصب پرده زبرا به صورت دیواری داخل بسته بندی پرده علاوه بر پایه ی سقفی پایه ی دیواری نیز موجود می باشد. پایه ی سقفی به پایه ی دیواری که بصورت L میباشد متصل میشود، در ابتدا با استفاده از مداد و متر، محل نصب بست را علامت گذاری کنید، سپس آن را بوسیله ی پیچ و رولپلاک به دیوار نصب کنید. در نهایت قاب پرده را به پایه‌ی نصب شده متصل کنید.

چنانچه عرض پرده‌ی شما بیش از 3 متر می‌باشد، بهتر است که از سه بست استفاده کنید

برای شستسشوی پرده زبرا کافی است که پرده را از بست خارج کرده و پرده را با آب و کف بشویید.

 

آموزش نصب پرده پانچ

به جهت سادگی در نصب پرده پانچ این نوع پرده طرفداران بسیاری پیدا کرده تا جایی که به آن پرده آماده نیز گفته می شود . این پنل های پانچ شده به شما این امکان را می دهند که بسته به میزان روشنایی دلخواه نور را کنترل کنید و همچنین حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

·         ابتدا برای شروع مکانی را که می خواهید پرده نصب کنید به وسیله متر فلزی علامت گذاری کنید . این علامت باید حداقل 10 سانتی متر بالاتر از پنجره باشد . اگر میخواهید پرده شما بلندتر به نظر برسد می توانید این اندازه را بیشتر بگیرید و یا حتی پرده خود را از سقف آویزان کنید.

·         برای ایجاد یک خط دقیق از نردبان و متر فلزی استفاده کنید

·         قبل از علامت گذاری و خط کشی حتما از دوست و یا همراه خود بخواهید در رابطه با صاف بودن خطوط شما را راهنمایی کند.

·         این کار را برای هر دو طرف پنجره انجام دهید ( برای پنجره هایی بیشتر از 2 متر عرض یک علامت هم در مرکز پنجره قرار دهید )

·         هنگامی که می خواهید پایه ها را به دیوار پیچ کنید حتما از محکم بودن اتصال خود اطمینان حاصل کنید زیرا اگر این پایه محکم به دیوار پیچ نشود ممکن است هنگام نصب پرده پانچ، پرده با فشاری از جای خود کنده شود و خطرات احتمالی بخصوص برای کودکان بوجود بیاورد.

·         بعد از رد کردن میل پرده از سوراخ های پرده پانچ، قپه هایی که سر میل پرده قرار داده می شود به ابتدا و انتهای میله نصب کنید و در نهایت از چهارپایه بالا رفته و با دقت میله را داخل پایه ها قرار دهید.

سه شنبه 18 خرداد 1400
بؤلوملر :